Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nacionalne penzije: zaslužni, poluzaslužni i podobni

Komentari (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 07 decembar 2010 23:21
Mirko Grbić, Banjaluka
Cinizam i ironija nisu saveznici oštroumnosti, pogotovo kada su selektivni kao u ovom tekstu.!
Preporuke:
0
0
2 sreda, 08 decembar 2010 00:28
Točkić
Žao mi je ali ne osećam da je gđa. Tinska dovoljno kvalifikovana za ovakav sud. Uz dužno poštovanje.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 08 decembar 2010 01:31
z
Ako se nacionalne penzije mogu dobijati za skakanje i bacanje lopte i razne druge fizičke aktivnosti, onda ih mogu dobiti i svi pobrojani, a i svaki građanin Srbije.

Nacionalne penzije su obična glupost i treba ih ukinuti, pa neka i ti zaslužni uplate poreze i doprinose i ostvare penziju kao svaki drugi radnik (rudar, vozač, veterinar...).
Preporuke:
0
0
4 sreda, 08 decembar 2010 01:32
Odbrana i poslednji dani
Ovde se Jelena Tinska upetljala kao pile u kučine. Prvo kritikuje to kako se nacionalne penzije dodeljuju prema političkoj aktivnosti i partijskoj pripadnosti(Biljana Vilimon i drugi), da bi potom navodila političke razloge zbog kojih Gojko Đoko nije trebao da dobije penziju. Njegova podrška Karadžiću i kritikovanje Haškog suda zauzima veći deo Đogove biografije čime Tinska postavlja pitanje:Kako smo samo mogli ovakvom čoveku da damo nacionalnu penziju? Koji negira Haški tribunal i podržava "ratne zločince".
Preporuke:
0
0
5 sreda, 08 decembar 2010 01:33
Senka Young
Treba biti umjetnik a ne tehnicar pa zauzeti stav da se podrzava Mladic i Karadjic danas, i ako su tom Djogi za to dali penziju- dobro su uradili.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 08 decembar 2010 02:53
Verterdegete
@ Mirko, Banja Luka

Daj Mirko, od koga si cuo tu nebulozu (Da ironija ne ide sa ostroumnoscu) ???
Preporuke:
0
0
7 sreda, 08 decembar 2010 04:32
prava tema
Naravno da je gospođa Tinska malo subjektivna. Ali joj se mora odati priznanje što je uopšte skrenula pažnju na tu stvar sa nac. penzijama i čudnim kriterijumima po kojima se dodeljuju. A to što su ih dobili i neki ili nezaslužni ili nedobronamerni prema zemlji koja im penziju daje samo je ilustracija naše šire nacionalne i državne bede.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 08 decembar 2010 08:28
Eh...
'Nekad gazih polja minska- sad bih da me gazi Tinska...'

YouTube: Tinska i Tijanic
Preporuke:
0
0
9 sreda, 08 decembar 2010 08:48
void
I gospodji Tinskoj drzavnu penziju za njen knjizevni opus!
Preporuke:
0
0
10 sreda, 08 decembar 2010 08:59
Nn
Ovo je ništa, šta se radi kada je u pitanju dodela titula akademika SANU. Ponekad me sramota da prođem pored one zgrade u K. Mihajlovoj. Srpski narod na ovaj i razne druge načine finansira uništavanje svog nacionalnog i kulturnog blaga.
Preporuke:
0
0
11 sreda, 08 decembar 2010 11:10
Mapi
Umetnici, književnici i sportisti su u Srbiji stekli status nadljudi! Još samo da ih crkva proglasi svecima! A oni su samo radili svoj posao, ono što najbolje znaju, kao i mnogi drugi!... «Nacionalne» penzije su još jedna nepojamna glupost, dok raste broj beskućnih, nezaposlenih i gladnih!... Stidite se, «izumitelji» te bedastoće!
Preporuke:
0
0
12 sreda, 08 decembar 2010 11:13
Visarion
Ko su ti ljudi koji odlučuju o ovim penzoijama.Petar Volk je čovek koji je nekog negde prepisaioo a oi ono šteo je pisao niklada nije moglo da izdrži ozbiljnu proveru.Sve je to smuti pa prospi, po poznatohj recepturi i po principima ulagivanja ovomj i onaome.Kad je jednom izbila afera u vezi s nekom njegovom prepisivačkom delatnošću pojavila su se na sceni njegova deca.Sada pošto je malo poćutaio ona deli penzije.Kakakv čovek takve i penzije.
Inače je to sve velike bruka i sramota.David Albahari.Dobro naćčinili su mu ime a ona je jedinio konkretno u svojim romanima napisao daje Krađorđe propterao tačno te i te godine tog i tog Jevrejina ptreko Save u Zemun.Kočliko je ljudi napustilo Srbiju i pod kakavim uslovima. a samo se jedan imada pamti.I treba da dobije penziju.I NiNOVUU nagradu i Mešinu i sve živo.
Preporuke:
0
0
13 sreda, 08 decembar 2010 11:31
Milos
TOCKICU..a sta treba da ucini neko da bi bio dovoljno kvalifikovan da kaze ovu neopozivu istinu.
Bravo za Jeleu Tinsku i za izbor teksta.Najzad da neko kaze istinu.Ko god je protiv ovog teksta ima butera na glavi.Buter? sta to bese u ovoj zemlji gladnih?
Preporuke:
0
0
14 sreda, 08 decembar 2010 12:03
Mićko
"OK neka bude i Točak"? A šta, kao ipak ga treba staviti pod sumnju? Pa onda zaključiti da se jedva nekako provukao. Dalje nisam ni čitao.
Inače, slažem se da je čitav taj koncept o nacionalnim penzijama sumnjiv. Ne kažem da baš ne treba da postoji nešto takvo, ali je istina da donosi mnogo nedoumica. I isplaćivanja love iz budžeta sportistima, i to je diskutabilno.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 08 decembar 2010 12:17
Jasna Simonović
Ne ulazeći u podatke, ovo je zaista dobar izbor teme i nadam se "inicijalna kapisla" (u pozitivnom smislu)...Ona svakako zaslužuje "naučni pristup" klasifikacije standarda za dobijanje nacionalne penzije...

Hm! Ako izuzmemo da je danas svaka penzija koju neko ima sreće da dobije "nacionalan"! Stići do penzije kod nas je danas pravi maraton, u kome opet pobedjuju uglavnom najveći domundjatori, neradnici, invalidi "nerada", politički "nepodobni", gospoda "socijala"...
A najmanje zaposlenici koji su zaist radili, profite ostvarivali, vlasništva šititili od bezakonja, a profesiju od blata!

Totalno mi je nečasno da se neko može neoglasiti ako je samo kandidovan za Nacionalnu penziju, a radio je na crno, štekovao devize po svetu, neplaćao porez, hvatao zasluge u letu..
Eh, da nije toliko isprofanisan "let iznad kukavičjeg gnezda" sada bih ja to tako "umetnički" videla...

Hvala Jelena Tinska...

ps Izvinjavam se ljudima koji su zaista zaslužili nacionalnu penziju...
Hvala svim ljudima koji se bave umetničkim poslom"...Ali biti umetnik to je nešto drugo...I u svakom slučaju zahteva umetnost časnog življenja...
Preporuke:
0
0
16 sreda, 08 decembar 2010 12:24
Novosađanka
Eto zašto smo mi estradna država! U njoj samo glumci, pevači, sportisti i slični treba da dobiju nacionalne penzije? A njih niko nije močugom terao: sami su izabrali posao, i neka snose posledice svoje odluke! Ja bih normalnu penziju dala učiteljima, posebno onima u nekim nedođijama, koji opismene i obrazuju 40 (četrdeset!) generacija dece!
Preporuke:
0
0
17 sreda, 08 decembar 2010 12:27
rb
@Milos
"Najzad da neko kaze istinu." A da nije možda - nažalost. Nažalost, jer ju je rekao neko ko ipak nije kompetentan, a uz to je i prilično ličan i naravno neobjektivan. I nažalost, što se o tome ipak ne izjašnjavaju oni koji bi to trebalo da (u)čine, naime oni koji su dozvolili da se ovo malo (i sve manje) parče "kolača" opet preraspodeljuje uglavnom ka onima koji imaju (a uzima se naravno uglavnom od onih koji imaju premalo). Pogledajte, na primer, ove momke (kojima se, naravno, svi ponosimo), koji su sebi pobedom u nedelju obezbedili takvu penziju u skoroj budućnosti. Zašto njih navodim? Pa, zato što im je država već obezbedila 180.000 evra nagrade. Pita li se neko koliko to običan smrtnik u ovoj zemlji treba da radi da bi zaradio toliko evra? Ali, to nije sve. Pogledajmo da li su svi oni rezidenti države Monako, i da li svi tamo plaćaju poreze (ako ih uopšte plaćaju), ili je to slučaj samo s jednim od njih (za jednog sigurno znam). Kada to utvrdimo, onda možemo reći da li taj jedan ili tih nekoliko zaslužuju da od nas dobiju ovakvu penziju.
P.S. Sve ovo napisano je pod pretpostavkom da se ovakva penzija kao institut ne dovodi u pitanje. A autor ovih redova prvi bi bio za to da se upravo to desi: da se nacionalna penzija kao institut dovede u pitanje.
Preporuke:
0
0
18 sreda, 08 decembar 2010 12:48
Jedan pažljivi čitalac
Kad "nacionalnu penziju" dobija i jedan Bora Ćosić (na primer), onda je jasno da ona to nije po svojoj suštini (nacionalana), već je često izraz snishodljivosti državnih činovnika i njihove političke korektnosti!
Preporuke:
0
0
19 sreda, 08 decembar 2010 12:50
Jovanka
A zasto vi Milose smatrate da je autor ovog teksta nekompetentan?Ko je povasem misljenju kompetentan?
Slucajno sam na Internetu pogledala Biografiju ove gospodje.Pa vise je nego kompetentna.
Pogledajte i sami.

http://jtinska.wordpress.com/2010/04/25/jelena-tinskacv/

http://www.tinsk.com
Preporuke:
0
0
20 sreda, 08 decembar 2010 12:57
Jovanka
ispusteno slovo

http://www.tinska.com
Preporuke:
0
0
21 sreda, 08 decembar 2010 14:03
'evropski šlif'robova
dešava se sledece:politicki podobni jedni drugima daju nagrade,salju jedni druge u inostranstvo,pa onda kazu'e,ovaj je svetski umetnik'a ti nisi,a ti nisi zato sto te oni nisu'poslali i izabrali'za inostranstvo i zato sto te oni nisu gurali i preporucivali stranim kuratorima da te uzmu u inostrane selekcije vec preporucuju jedni druge,'zene u crnom' preporucuju se medjusobno,dobitnici legije casti zna se ko moze da bude,dobitnici stranih nagrada kao i domacih su oni koji su pravili svecane ruckove u cast nato bombardovanja,ma,ne lazimo se,nagradjeni su upravo oni i medjusebice i od strane inostranstva koje pere krv sa svojih ruku preko ovih nasih janicara i vazala,ova trgovina je jedina trgovina u srbiji,trgovina dugovima,trgovina organima...vrte se u komisijama i žirijima,namestaju jedni druge da podobijaju sve,od profesorskog i asistentskog mesta do gradskog otkupa,pa do same mogucnosti da se uopste bude profesionalno ŽIV,vidljiv... a da bi,onda,jednog dana,jedni drugima'argumentovano'dodelili i nacionalne penzije,pošto su tako uspešno otklonili,ubili sve druge i drugačije.to se ne odnosi na najstariju generaciju zaslužnih,već na srednju i mlađu generaciju stvaraoca.oni umetnici-mislioci koji su slobodni od sadašnje i svake druge vladajuće ideološke paradigme,oni koji kafkijanski prezivljavaju i zatocenici su procesa nametnutnutog od politickoideoloskih sluzbenika imperije i koji PREDALEKO OSEĆAJU su od ovih politikanata-UBIJENI.i ubijaju se svakim danom,svakim casom.sloboda je u srbiji zakovana u mrtvacke kovcega u kojima stvaraju slobodni stvaraoci.srbija je logor za slobodne a najgori ljudi su strazari i krvnici.cak ni vi,ovde,u nspm,nemate,izgleda pojma sta se desava sa slobodnim stvraocima-misliocima u srbiji.jer,nema ovde ni profesionalnog poštenja ni hrabrosti ni časti ni bilo kog drugog potencijala u intenzitetu,afinitetu kroz refleksiju i znanje.sve je postalo trgovina.raduju se gospodari sto su za kusur kupili celokupnu srpsku elitu da robuje.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 08 decembar 2010 14:13
Mari
@Jedan pažljivi čitalac

Naveli ste dobar primer. Bora Ćosić je jedna od onih "veličina" koje su bitno uticale na našeg Vođu.
Evo šta je o tome, u odeljku "Daleko je sunce", "crni talas" i ljudi koji su uticali na mene, pisao sam Vođa na svom biografskom sajtu, dok je postojao (skinula sam sav "mat'rijal"):
http://www.boristadic.org/index.php?stranica=kom_clanak&naredba=prikaz_naslovi_levo&id=17&br_stranice=&sortiranje=&id_kategorija=27&nadredjena=

Više meseci ga nema, jer se odmah "prešaltuje" na sajt DS-a.
Elem, Vođa nam se tamo ispovedio, pa kaže:
To je kao kada, na primer, dete odraste u porodici fudbalskog trenera, onda mu lopta i fudbal uđu pod kožu. Tako su meni politika, uloga pojedinca, "uloga moje porodice u svetskoj revoluciji". Evo sad čujem da ćemo uskoro imati novu premijeru u Beogradu po ovom čuvenom tekstu Bore Ćosića.
Zar se sad i dalje treba pitati koji su "kriterijumi" i zašto je dotični dobio "nacionalnu penziju", novac koji otimaju od osirotelog naroda!?
Preporuke:
0
0
23 sreda, 08 decembar 2010 14:40
brm
nije valda vilimon stvarno dobila nacionalnu penziju????
a eva ras nije još uvek!!!
nacionalna lobotonija a mi malo malo pa o gej paradi..
Preporuke:
0
0
24 sreda, 08 decembar 2010 14:49
Jasna Simonović
Novosađanka ...I ja! Ne normalnu, dala bih im normalnu "nacionalnu" penziju što nikada zlo nisu naneli, što su samo dobro činili...

I dala bih im i izvinjenje što se niko nije setio kada stigne do "oreola pretendenta na nacionalnu penziju" da ih se seti, a kad ih e i seti da to i materijalno proprati...

A dala bih im i hvala...

ps A Nacionalnu Umetnničku penziju, to je već nešto drugo...po nju se ne dolazi sa tezge u Australiji, sa punim džepovima izvoda iz američkih banaka, iz britanske diskoteke ili francuske kinoteke.

Po nju se dolazi iz čistog srca i čistih ruku...
Preporuke:
0
0
25 sreda, 08 decembar 2010 15:00
Jasna Simonović - dopuna Novosađanki...
Evo, dajem predlog i pozivam naš zlatni teniski tim koji je već dobio nacionalne penzije posle 40.godine (tv) da razmisle da osnuju fond i
kasnije te iznose mesečno preusmeravaju na fond za
nacionalne penzije iz koga bi zaslužni GRAĐANI dobijali zaslužene nacionalne penzije...
Preporuke:
0
0
26 sreda, 08 decembar 2010 15:48
pohvala i upozorenje
nacionalne penzije su dobra stvar i svest i savest drzave da je jedno dustvo u stvari kultura drustva.

a pored toga odvija se in real time i jedna patologija koja je u toku i zato,bar oni budni,treba da reaguju konkretnim predlozima:


ZEITGEIST:podržati ,tragati i istraziti treba samo one koji ne dobijaju ikakvu nagradu,koji nisu deo vladajuce paradigme i jezika gospodara.... od domaće oktobarske,politikine,ninove....do nobelove....strašno je vreme došlo!sve nagrade su političkoideološke odluke i odavno su se odvojile od etike koja je estetika.cim vidite danas da je neko dobio nagradu ili da se pojavljuje u medijima cesto...to je znak za sumnju koja je uslov refleksije i slobode.nagrada danas jeste simptom robovanja.
Preporuke:
0
0
27 sreda, 08 decembar 2010 18:13
kosta kostic
medju dobitnicima nacionalnih penzija dve trecine je onih koji nisu zasluzili nikakvu penziju, a kamo li nacionalnu, jer njihovo umetnicko delo ne postoji. Medjutim kad neko omalovazava Tocka ponasa se kao sponzorusa titovih dvorjana i njihovih potimaka. tocak je komponovao vecena dela: maht pustinju, matht temu, domaci zadatak, ariju dajmond, organizam bluz, svrabez, put od balona, bluz u parku, sumadijski bluz... pa je red da mu se njegova sumadija i srbija oduze. komponovao je i simfoniju na Disovu Mozda spava...sve to je dostupno na internetu.
Preporuke:
0
0
28 sreda, 08 decembar 2010 18:19
Goga Elezovic
Volela bih da mi pre svega neko objasni kako se po vama postaje kompetentan za ovakve tekstove. Mislim, ima li neka skola, fakultet za kompetenciju ? Zar kometencija nije u CV-u osobe koja pise i postavlja prava pitanja ? I ja bih da se zapitam, po kom je to merilu imenovana komisija koja odlucuje o nacionalnim penzijama i ko je nju imenovao? Nacionalna penzija, sta to znaci i cemu sluzi ? Da li je ona za zasluzne gradjane koji u odredjenim godinama i posle celozivtnog kvalitetnog rada u svom domenu zbog raznih zivotnih, ekonomskih i ponekad politickih razloga jedva sastavljaju kraj sa krajem ? Da nam elita ne gladuje ? Ili je nacionalna penzija kao dodatni dzeparac za one koji i inace imaju dovoljno, koji nekog znaju ili su u rodu? Pa da im ucinimo zadovoljstvo kada vec nemaju kvalitet?
Preporuke:
0
0
29 sreda, 08 decembar 2010 18:35
011
Nacionalne penzije su nacionalna sramota. Ti ljudi su samo radili svoj posao baš kao što su svoj posao radili toliki inženjeri, lekari, tehničari, rudari, tekstilci ... da ne nabrajam. Ako je neko od tih ljudi postigao neki izvanredan uspeh u svojoj profesiji ili ako je posebno zadužio ovu zemlju, onda to svakako treba nagraditi. Ali to posebno nagrađivanje u vidu nacionalne penzije treba da se odnosi na SVE PROFESIJE. I razume se, to nagrađivanje treba da se zasniva na jasnim i preciznim kriterijumima.
Jelena Tinska je u svom tekstu i sama podlegla subjektivnim kriterijumima u oceni pojedinih nosilaca ove penzije. Ali ta njena subjektivnost ne menja činjenicu da problem nacionalnih penzija objektivno postoji.
Preporuke:
0
0
30 sreda, 08 decembar 2010 21:01
Jelena Tinska
Nacionalne penzije u umetmosti dobijaju ..odnosno trebalo bi bar da dobijaju ZASLUZNI UMETNICI.Ta kategorija postoji svugde u svetu.
UMETNOST kao takva je specificna kategorija.Umetnici su izabrani ljudi.Oni su talentovani za nesto apstraktno, nesto sto nije konkretno kao biti lekar ili elektroinzenjer.
Pisati knjige, igrati balet, biti glumac, ili slikar, ili kompozitor dar je od Boga i po pravilu nije podrucje na kome se moze tezgariti..i raditi prekovremeno.A u nasoj zemlji se ne moze cak ni ZARADITI.
Nacionalne penzije umetnicima daje Ministarstvo za Kulturu.
Kultura je u nasoj zemlji u zapecku.
Niko ne osporava drugim ministarstvima da se takodje pobrinu na slican nacim o svojim vrhunskim strucnjacima.Ali to nije tema ovde.
Ovde se govori o tome da KULTURA NIKAKO NE SME BITI POLITIZIRANA.i DA PARTIJSKA KNJIZICA NEMA ZNACAJA U UMETNOSTI.Ova nagrada dozivotna od 50.000 mesecno postoji da onima koji sidju sa scene starost bude dostojanstvena.Ali zato njihova biografija ne sme biti tri reda.I referenca ne sme biti uspesno slihtanje vodecoj stranki.
Preporuke:
0
0
31 sreda, 08 decembar 2010 22:22
koubara
moje velicanstvo poreski obveznik srbije sa gnusanjem odbija razbacivanje para srba iz srbije, ljudima ako su zasluzni i dokazani onda su se trebali i sami u toj svojoj dokazanoj struci i materijalno dokazati.
posebno deljenje para srbije drzavljanima drugih drzava je nedopustivo.
Preporuke:
0
0
32 sreda, 08 decembar 2010 23:55
Jasna Simonović
Jelena Tinska ...Mislim da niste baš shvatili komentatore...Možda zato što ste ovde novi...Komentatori to sve znaju što ste dodali...

Da bi Nacionalna penzija stigla do tog, normalnog nivoa, potrebno je da mi budemo kao u svetu, Nacija, zar ne?

Postoje i drugi načini, medaljni, da društvo oda zahvalnost umetniku od vrste! Ali neka je i "Šarl Aznavur" u pitanju mislim da ne može "država" da izdvaja iz gladnih usta da neko sa džepovima punih para, veoma često nelegalnih, dobije da ima u "starosti od čega da živi"...
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 09 decembar 2010 01:21
Zagor
Zeznuta tema, koja se očigledno pokazala prekrupnim zalogajem za autorku.
Po njoj, očigledno, nacionalne penzije više zaslužuju neki glumci koji su pretežno igrali u ostvarenjima za koja se nikako ne može reći da predstavljaju doprinos nacionalnoj kulturi (čak naprotiv!) nego, na primer,jedna Zlata Kocić, koja je priznata pesnikinja i prevodilac gomile vrhunskih književnih dela, između ostalih jednog Bunjina, ili Mihaila Bulgakova...
Ko šiša pesnike, kada se ne guraju po televiziji i profilišu na fejsbuku kao svi pravi kulturci!
Sistem vrednosti je kod nas toliko poremećen, da je i dodela tih penzija morala da se pretvori u veliku bruku i smejuriju.
Inače, da je neke pravde, penziju bi posle određenog starosnog doba morao imati svaki stanovnik ove zemlje. Niko ne zaslužuje da u starosti, kada više nije sposoban za rad, gladuje.
Preporuke:
0
0
34 četvrtak, 09 decembar 2010 09:03
Jerkovic Smiljana
Ocaj tekst je sjajan.I Sve u njemu je precizno tacno.Dokaz gde zivimo, medju kakvim ignorantima je upravo reakcija pojedinaca, ne na istine iz teksta, vec za napadanje autorke.Da ovaj portal ne smatra da je sve sto je izreceno tacno tekst se ne bi pojavio pod pokroviteljstvom uredjivackog kolegijuma.
Dakle Nije poenta to sto je neki prevodilac preveo tog i tog pisca.vec je poenta u tome da se neko veoma istakao na planu neke umetbosti.
Dakle ne da se bavio umetnoscu,polu uspesnio ili cak uspesno.Vec da se istakao.Narocito.Vrhunski.Ali delom,recimo , dobio nagradu za prevodilastvo "Milos Djuric" Ili nagradu za Zivotno delo. a ne delom onako uz..a vezama i politickom podibnoscu..veoma.
Zaista je smesno da nik imena ili saljivi pseudonimi napadaju autore tekstova umesto da se pozabave sustinom problema.I otuda i nije cudno sto se u ovoj zemlji sve ovo desava ili sto se mediokriteti dive kolumnama pevaljki.
Istina je da je Nacionalnu penziju i prosle a i ove godine dobio dobar broj anonimusa ili polu uspesnih umetnika i mali broj istaknutih.Kao sto su istaknuti Dragan Nikolic, Zafir Hadzimanov...i da ne nabrajam.
Logicno bi bilo da je nacionalnu penziju dobio Bata Mihailovic ali zasto njegova zena? Valjda zato sto je njegova.
Autorka teksta je hrabro prozvala one koji ne zasluzuju ovo priznanje i podrzala one koji zasluzuju.
Vidim da nema vise jednog uvredljivog komentara u vezi sa autorkom teksta i njenim knjigama, osobe koja verovatno ne zna da je gospodja Tinka napisala 12 knjiga od kojih je njen roman bio u najuzem izboru za knjizevnu nagradu Oskar Davico.
Autorka nije uopste pisala o sebi.
Ona je upravo stitila interese onih koji su necim zasluzili priznanje od onih koji to nisu.
Dakle gospodo, drzite se teme.I ne prozivajte autore tekstova vec vlast.Ali ne sa smesnim pseudonimima vec imenima i prezimenima kao sto to cine autori tekstova na ovom portalu.
Preporuke:
0
0
35 četvrtak, 09 decembar 2010 10:19
011 @ Jelena Tinska
Prvo, penzije se zovu NACIONALNE pa bi to trebalo da znači da ih dobijaju građani koji su zadužili NACIJU.

Drugo, svaki građanin ove zemlje ima mogućnost da zaduži naciju bez obzira kakvim poslom se bavi i u kojoj oblasti radi. To može da bude lekar, inženjer, prevodilac, milicioner...... baletan. Dakle, pošto svaki građanin ove zemlje, nezavisno od profesije, može biti zaslužan za ovu naciju - penzije koje nose oznaku NACIONALNE ne smeju biti rezervisane samo za umetnike jer nisu samo umetnici (daleko od toga) podobni da budu zaslužni građani.

Treće, ukoliko se ipak uzimaju u obzir samo umetnici i kulturni radnici onda Ministarstvo kulture treba za to da izdvoji sredstva iz budžeta namenjenog kulturi. To dakle ne može biti penzija nego NAGRADA, i ona mora jasno da bude označena kao nagrada za doprinos u kulturi a ne kao nacionalna penzija.

Četvrto, penzija se po definiciji dobija za rad tokom radnog veka. Dakle, ne dobija se zato što neko umišlja da je izabran, darovan od Boga, apstraktan (?) i tome slično. A kad smo već kod rada, nije tačno da umetnici ne mogu da tezgare i dodatno zarađuju. Pa čitava naša kultura – televizija, pozorište, film - počiva na kulturnim tezgarošima svih vrsta.
Preporuke:
0
0
36 četvrtak, 09 decembar 2010 10:21
011 @ Jelena Tinska
2.
Peto, tačno je da kultura ne sme da bude politizovana (kao uostalom ni nauka, prosveta, istraživačka delatnost...). Ali umetnici i kulturni radnici su ti koji su svojom voljom do grla ogrezli u politici. Počev od onog neukusnog pentranja po raznim partijskim tribinama tokom predizbornih kampanja, preko članstva (reklamiranog) u političkim partijama i davanja vrlo politizovanih (a nekompetentnih) izjava i intervjua, do partijski diktiranih izbora na odgovorna mesta u pozorištima, muzejima, bibliotekama.... Sve u svemu, ja tu ne vidim nikakvu „apstrakciju“. Naprotiv, vidim vrlo „konkretno“ i krajnje prizemno i primitivno koristoljublje pomešano sa teškim licemerjem - „mi umetnici smo velika deca“. (Ne bih rekao).

Na kraju, obrazloženje za ustanovljavanje nacionalnih penzija je konfuzno. Da li je to način da se nekom obezbedi dostojanstvena starost ili je to način da se vrednuju profesionalna postignuća?
Ako je do obezbeđivanja dostojanstvene starosti onda za to već postoji zaštitni dodatak (koji bi očigledno trebalo povećati). Ako je do vrednovanja profesionalnih postignuća onda za to već postoje nagrade profesionalnih udruženja. Razume se, postoje građani (svih profesija) koji su svojim rezultatima prevazišli usko profesionalno polje i svojim izuzetnim radom zadužili čitavu naciju. Takvi zaslužuju nacionalno nagrađivanje i, razume se, nacionalno poštovanje i divljenje. Što se tiče sadašnjih nosilaca „nacionalnih“ penzija, većina njih zaslužuje podsmeh.
Preporuke:
0
0
37 četvrtak, 09 decembar 2010 16:35
Jasna Simonović
011...Baš tako...
Jedino na kraju ne bih rekla da iko zaslužuje podsmeh...to mi je nekako detinje, da ne kažem ružno...Svako zaslužuje "second chance"!
Preporuke:
0
0
38 četvrtak, 09 decembar 2010 18:28
Visarion
Ne ljutite se gospođo Tinska što ću Vas pitati šta ste vi to epohalno učinili da biste se kandidovali za nacionalnu penziju?
Znate li da nije dovoljno da nešto piše na inetrnetu.U ovoj zemlji postoji mali broj ljudi, koji nešto ozbiljno čine i rade,a uopšte znaju da zaviruju na internet.Kod mnogih je komjuter apsolutni stranac.Ima onih koji pišu značajna dela perom i mastilom, još više onih koji ih kucaju na pisaćim mašinama.Baš ih briga ko šta i kako o njima sudi na internetu.Ja znam jednoga pisca koji je otvorio vlastiti Sajt, ako se to tako zove, i napisao tekst o svom delu krivotvotreći ime jednog kritičara.Sam sebi udelio komplimente koje ovaj kritičar ne bi dodelio ni Ivi Andrkiću.Ne trpi samo hartija sve.Kompjuter još i više.Na hartiji mogu da se oglednu svi , na kompjuteru samo po neki.
Prema tome šta ste vi našli na toj napravi nije baš merodavno.Ja Vas pitam.Šta ste vi to epohalno uradili da steknete pravo da pretendujete na ovu nagradu?Dozvoljavam sebi pravo da sam neobav ešten.A naravno na svakom izvlačenju kod nas ima ujdurmi.I ovde u ovoj raspodeli penzija.
Preporuke:
0
0
39 četvrtak, 09 decembar 2010 19:23
Jelena Tinska za Visariona
* Zavrsila srednju baletsku skolu „Lujo Davičo“ u Beogradu, u klasama Nine Kisanove i Smilje Mojić.

* Igrala u baletskim grupama Borisa Radaka, Ivanke Lukateli, Petra Slaja i Lokice Stefanović.

* Studirala glumu na Akademiji za pozorište, film, i RTV u klasama Milenka Maričića i Minje Dedića.

* Apsolvirala Istoriju umetnosti.

*20 godina bila clan Tetra „Dusko Radovic“
ODIGRALA 23 GLAVNE ULOGE U PREDSTAVAMA ZA DECU

DOBITNIK JE SVECANE DIPLOME i Grand prix nagrade za Glumu NA INTERNACIONALNOM DECJEM POZORISNOM FESTIVALU PIF ZA ULOGU ASKE U PREDSTAVI “ASKA I VUK”

Na Vecernjoj sceni Radovic igrala u predstavama;

“Ludi za ljubavlju” Sema Separda/uloga Mej/
“Tigar” Mjureja Sizgala/glavna uloga
“Bura” Sekspir/.uloga Ariel/
“Viktor ili deca na vlasti” Vitraka/Ida Mortmar/
“Braca po oruzju”/cerka/
“Seksplozija” kabare I mnogim drugim.

* Pisala za beogradske listove Svedok, ID, Ekskluziv, NIN, Vreme, Blic, za novosadski Građanski list, crnogorsku Publiku i Dan.Trenutno je kolumnsta Kurira I Tabloida

* Od 1984 bavi se oblikovanjem tela Beograđanki.

* Snimila četiri video zapisa sa svojim sistemom TINETIX (Tinska + etika).


DOBILA NAGRADU I plaketu ZA NAJBOLJE VIDEO OSTVARENJE SVOG SISTEMA ZA VEZBANJE TINETIX* U PRODUKCIJI “IDEJE PLUS”
Preporuke:
0
0
40 četvrtak, 09 decembar 2010 19:24
Jelena Tinska za Visariona
TV
__________________________________________________________________

* Imala svoj talk show „Bez cenzure“ na TV Panonija, emisiju „Pogled sa tvrđave“ na TV Apolo u Novom Sadu, talk show EKSKLUZIVNO na TV Super u Subotici, a već 3 godine ima talk show „Zeitgeist“ na TV Jesenjin i na TV BN iz Bijeljine.

* Jedan je od lidera u borbi za prava i dobrobit životinja i ispred organizacije „NOJEVA BARKA“ se zalaže za prestanak njihovog zlostavljanja i ubijanja.
KOORDINATOR JE PROGRAMA FONDA ZA KAPITALNA ULAGANJA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVIDINE, ZA IZGRADNJU PRVOG NO KILL AZILA U NASOJ ZEMLJI/
CLAN JE RADNE GRUPE PRI Gradskoj UPRAVI Novog Sada
KOJA SE ZALAZE ZA NO KILL STERILISATION STRATEGY

Knjige:

„Od svakog koga sam volela“ (Publikum, Beograd 1993.) /romansirana autobiografija/
„Duhovni aperitiv“ (Fokus, Beograd 2000.) /hronika slavnih/
„Beograđanka“ (Narodna knjiga, Beograd 2001.) /vodič za dušu i telo/
„Vilhelmina“ (Zograf, Niš 2002.) /saga/
„Beograđanka“ (Zograf, Niš 2002.) /vodič za dušu i telo/
„Jugoslovenka“ (Knjiga komerc, Beograd 2003.) /hronika/
„Svi moji muškarci“ (Knjiga komerc, Beograd 2003.) /romansirana autobiografija
„Kuća na bombi“ (Stylos, Novi Sad 2004.) /ljubavne priče/
„Sex na Ex“ (Filip Višnjić, Beograd 2007.) /roman/
„Pogrešno pročitano“ /hronika vremena/.ArtProjekt Zrenjanin 2008/
“Jagode sa slagom”/Portalibris Beograd 2008/
“Tajne kreveta poznatih muskaraca”NS Artist Movi Sad 2010/

U pripremi su i „Bekana“ /roman za decu

POCASNI JE CLAN KLUBA KNJIZEVNIKA “DUSKO TRIFUNOVIC” IZ KIKINDE
I CLAN JE BANATSKOG UDRUZENJA KNJIZEVNIKA.
CLAN JE UDRUZENJE DRAMSKIH UMETNIKA OD 1999-te godine
Preporuke:
0
0
41 četvrtak, 09 decembar 2010 19:25
Jelena Tinska za Visariona
Filmography

Actress:
1990s
1980s
1970s
1960s
1950s
„Bolji zivot 2″ (1990) TV series …. Mila

Svedski aranzman (1989) …. Inge
„I to se zove sreca“ (2 episodes, 1987)
- Karte su napakovane (1987) TV episode
- Kao kec na desetku (1987) TV episode
The Misfit Brigade (1987) …. Lady of the Night
… aka Wheels of Terror
„Bolji zivot“ (1987) TV series …. Ljubica
„Smesne i druge price“ (1986) TV series …. Sekretarica
„Formula 1″ (1984) TV series
„Ne tako davno“ (1984) (mini) TV mini-series
Nesto izmedju (1983) (credit only)
Smrt gospodina Goluze (1982) (credit only)
… aka Smrt gospodina Goluže (Yugoslavia: Serbian title)
Sok od sljiva (1981) (credit only) …. Milena
Podijum (1980) (TV) …. Milica, Aska, Jelena
Snovi, zivot, smrt Filipa Filipovica (1980)
„Bilo, pa proslo“ (1980) TV series …. Devojka

Pjevam danju, pjevam nocu (1979) …. Danses
„Nedeljom po podne“ (1978) TV series
„Profesionalci“ (1978) TV series
„Sedam plus sedam“ (1978) TV series …. Bride, and many other role’s
„Dva drugara“ (1976) TV series
„Maksimetar“ (1970) TV series …. Studentkinja

Ima ljubavi, nema ljubavi (1968) …. Ljiljana

Cipelice na asfaltu (1956) (as Jelena Petrovic) (credit only)
Preporuke:
0
0
42 četvrtak, 09 decembar 2010 21:48
Zoran
Verujem da je g.Tinska u pravu kada trazi da se partijska pripadnost pojedinca jednom za sva vremena ukine u Srbiji kao automatska ulaznica za zaposlenje, napredovanje ili drustvene i materijalne privilegijne bilo koje vrste. Ne slazem se sa njom da je prisutnost necijeg imena na Internetu ili duzina CV-a koga izbaci gugl kriterijum umetnickog vrednovanja njegovin/njenih ostvarenja tim pre sto vecina nas ne prati rad svakog od navedenih pojedinaca da bi moglo da se saglasi ili ne saglasi sa ocenom da on/ona zasluzuje ili ne zasluzuje nacionalnu penziju. Zar je za ocekivati od gledalaca Farme (najgledanija emisija u Srbiji, iz veceri u vece!)da znaju ko je Ljubica Jovanovic Bata Mihajlovic, Ljubica Sokic ili Mica Popovic? Nije li nacionalna sramota da jedan ucesnik Farme dobija u gotovini kolicinu novca koju ce dobitnik naciopnalne penzije primiti u narednih SEDAMNAEST GODINA ukoliko uopste dozivi tih sedamnaest godina? Komentatori, kao i autorka teksta, olako donose sud o necijim umetnickim zaslugama (nisam cuo za njega, nema ga na guglu, znaci on je niko i nista) sto ne znaci da se na spisku i ovom i onom prethodnom (a i svakom buducem) mozda ne nalazi poneko ime koje tom spisku ne pripada. Nadajmo se da se ono naslo tamo necijom pogresnom procenom a ne pripadnoscu nagradjenog ovoj ili onoj partiji.
Preporuke:
0
0
43 petak, 10 decembar 2010 00:30
Turas
Sramota je u zemlji u kojoj je blagostanje biti siromasan,jos je veca sramota u siromasnoj drzavi biti bogat.Ova kineska poslovica nas upucuje na moralnost,gde moramo svi da se preispitamo.
Preporuke:
0
0
44 petak, 10 decembar 2010 11:03
Jasna Simonović
Jelena Tinska...
Mnogo hvala što ste nam prikazali šta ste sve (do sada) uradili što je zaista impresivno...
Od srca čestitam, iako nisam iz umetničke branše da kvalitetno ocenjujem umetnički kvalitet...

Želim vam da, ako već niste, da i vi zaslužite da dobijete Nacionalnu penziju, a iskreno se nadam da će biti države koja će moći da vam je da...

Sve najbolje...
Preporuke:
0
0
45 petak, 10 decembar 2010 11:23
Zagor
Ovakve stvari se nalaze van vidokruga većine ljudi. Zbog toga najčešće oni najzaslužniji za života nikad nisu pravedno nagrađeni za svoj doprinos nacionalnoj kulturi. Tako je bilo od iskona, tako je (u još većoj meri) i danas.
I u svemu što je gore rečeno nema ničeg uvredljivog za g-đu Tinsku. Naravno da je i estrada potrebna, i naravno da i njene knjige imaju neku vrednost: one, na primer, mogu nekog podstaći da se zainteresuje za dela istinskih književnika, kao što su npr. moju malenkost stripovi svojevremeno uputili ka knjizi, tako da danas za delima "masovne kulture" ne osećam nikakvu potrebu.
Estradni umetnici su za svoj rad više nego obilato nagrađeni. Zahtevi da im se u ovom rasulu dodeljuju pride i nekakve "nacionalne penzije" ne predstavljaju ni manje ni više nego čist bezobrazluk.
Preporuke:
0
0
46 petak, 10 decembar 2010 11:48
vesna kusic,profesor knjizevnosti
a sta mislite vi zagor da je roman gospodje tinske koji je predlozen za knjizevnu nagradu oskar davico estradni roman,no vi svakako niste citali njene knjige vec ste najobicniji sovinista.takodje vi mislite da je njena internacionalna nagrada za glumu..takodje stradna jer ni u pozoriste ne idete.vec po difoltu umetnicu stavljate u estradu.estrada su pevaljke.
muka mi je vise od polusveta koji sve nipodastava.i od takvih zadrtih sovinista kakav ste vi.
moja deca su uzivala u pozoristu dusko radovic gledajuci predstave u kojima je ona igrala a beogradjanke su ludele za njenim vezbama 10 godina.verovatno je njen najveci problem sto je lepa uspesna i pametna a to u srbiji ne pije vodu.biografija jelene tinske je fantasticna.na sve to ona je podigla dve cerke sama.ali verovatno bi je zagor i ostali bezimeni cenisi da je ruzna ili zena nekog mocnika.sram vas sve bilo koji umesto da citate ovaj tekst i o jnemu komentarisete vi prozivate ovu uspesnu zenu.
nisam primetila da i jednog muskog autora teksta ovako nipodastavate.
Preporuke:
0
0
47 petak, 10 decembar 2010 11:52
Smiljka Isakovic
Olgica Djokić je primadona Beogradske opere u penziji, legendarni sopran naše i svetske scene, samo vi niste išli u operu.
Preporuke:
0
0
48 petak, 10 decembar 2010 12:28
Orlando Blum
Drzava nam je propala, ali je bar probala uz pesmu i igru. I knjigu koju vise ne mozemo da kupimo jer nemamo za sta a i sve te postene privatizacije su nam pretvorile knjizare i bilioteke u banke i menjacnice pa nemamo ni gde. Svi ovi zasluzni umetnici nam nisu unistili drzavu a sigurno je nisu ni sacuvali. To sigurno zasluzuje penziju. Ako ostatak nacije umire od gladi i nemastine, bar umetnici ne moraju, jer se od njih ocekuje da igraju i pevaju na sahrani Srbije. Dakle nacionalne umetnicke penzije, nego sta! Dodatak za 2,3,5. dete to nikako! Mislim da se u uvodjenju ovih penzija neko ugledao na Francusku ili neku drugu ozbiljnu zemlju. Kada Srbija bude Francuska, zasto da ne, a do tada neka vlasto-drsci malo smanje strasti a drugovi umetnici zanos. Hvala na paznji.
Preporuke:
0
0
49 petak, 10 decembar 2010 13:01
smiljki isakovic
gospodja djokic ne spada cak ni u solistkinje trece grupe..pogledajte

Opera Narodnog Pozorista

o Prvakinje
+ Angelov Aleksandra
+ Bojčević Cicović Svetlana
+ Vlahović Jelena
+ Del Monako Dragana
+ Jovanović Jadranka
+ Jović Trivić Nataša
+ Mikić Miranović Vera Vjera
+ Pižurica Sofija
+ Rupčić Petrović Ana
+ Tomić Gordana
+ Trumbetaš Petrović Jasmina
+ Šuvaković Savić Suzana
+ Kerkez Sanja

o Solistkinje I
+ Savičić Sekulić Snežana
+ Savović Olga

o Solistkinje II
+ Filipović Dubravka
+ Mitić Tatjana
+ Nestorov Svetlana
+ Raković Ivanka
+ Stamenković Garsija
o Solisti III
+ Begović Ljubodrag
+ Đorđević Darko
+ Ilić Dragoslav
+ Kastratović Sveto
Preporuke:
0
0
50 petak, 10 decembar 2010 13:06
Zagor
@vesna kusic,profesor knjizevnosti
Ovde je, možda, posredi nesporazum. Uredništvo, verovatno omaškom, nije objavilo moj prethodni komentar, na koji se nadovezuje ovaj koji Vi komentarišete. Kažem: verovatno omaškom, jer u neobjavljenom komentaru zaista nije imalo ničeg uvredljivog za bilo koga. U njemu sam pokušao da na malom prostoru objasnim svoje mišljenje.
Ono što sam rekao nema nikakve veze sa nečijim polom. Meni je, na primer, omiljena pesnikinja Marina Cvetajeva. Izuzetno poštujem stvaralaštvo Desanke Maksimović, Jelisavete Bagrjane, Isidore Sekulić...
To su za mene književnice. Ima i savremenih autorki koje izuzetno cenim.
Ali da, pisanje Jelene Tinske spada u estradu. Književne nagrade tu ne znače ništa - dovoljno je videti kakve sve knjige su poslednjih 20-ak godina dobile najcenjenije nagrade. Kriterijumi su se srozali do dna, i za nagrade nije presudna vrednost nekog dela. O tome znam ponešto, pošto se i sam nalazim u književnosti, pa sam čak i dobitnik par takvih nagradica.
O glumi Jelene Tinske i drugim stvarima kojim se bavi nisam rekao ni reči - nisu mi dovoljno poznate da bih o tome nešto pričao a, iskreno, i ne zanimaju me previše.
Spočitavate mi da vređam g-đu Tinsku, iako mi to nije bilo ni na kraj pameti. Pre će biti da Tinska sama nipodaštava jednu drugu autorku "za koju nije čula", iako se sopstvenim delom ne može ni porediti s njom. I Vama bi, kao profesoru književnosti, trebalo da bude poznatije delo Zlate Kocić, nego delo Jelene Tinske. Ali to je već stvar ličnog ukusa i obrazovanosti (ni titule ne znače ništa ako se stalno ne potvrđuju ličnom nadogradnjom).
U pripadnosti estradi nema ničeg uvredljivog. I estrada je značajna, i u njoj ima umetnički vrednih dela. No estrada je kvalitativno drugačija stvar. Visoka umetnost obrazuje najbolje pripadnike jednog naroda. Estrada može obrazovati najšire slojeve (kad se ne zloupotrebljava), što je takođe veoma važno. Stvar je samo u tome da se ne mešaju babe i žabe.
Preporuke:
0
0
51 petak, 10 decembar 2010 14:33
vuci
Kad pomislim da su proteklih godina neki o naših vrhunskih naučnika umrli gladni, preturajući po kontejnerima, napadani od uličara ....
Preporuke:
0
0
52 petak, 10 decembar 2010 18:36
Zoran
Jelena, Olgica Djokic nije na sadasnjem spisku solista u pozoristu iz istog razloga iz kog nisu ni Bisreka Cvejic, Radmila Bakocevic, Milka Stojanovic, Gordana Jevtovic...one su u penziji a spisak koji prilazete kao dokaz nedostojnosti g.Djokic da primi nacionalnu penziju navodi samo aktivne clanice ansambla opere Narodnog pozorista. Tesko ste omanuli ovim osporavanjem, sto biste i sami znali da ste pratili operu u Beogradu sedamdesetih i osamdesetih. Raspitajte se u arhivi pozorista u koliko opera je igrala glavnu ulogu, da li je bila prvakinja Opere u svoje vreme ili ne i ako je nastupala u inostranstvu, u kolim kucama je nastupala i u kojim ulogama, da li je snimila neku plocu ili CD, pa nam to predocite u korist svoje tvrdnje a ne ovo sto ste naveli. Taj spisak je dokaz novinarske povrsnosti a ne nedostojnosti g.Djokic da bude primalac Nacionalne penzije. Vidim da se malo ko zgrazava nad cinjenicom da ce jedan ucesnik Farme da dobije, za srpske uslove, nepojamnu kolicinu novca u gotovini za tromesecno ucestvoanje u tiradi javnog primitivizma jer to je, izgleda, normalno, a nema manjka zgrazavanja dodeljivanja pet stotina evra mesecnog dodatka nekome koji je ostavio trajan trag u kulturi pa makar mi "nismo culi za njega" ili nam prva stranica gugla ne izbaci njegovo ime navodeci njegova impresivna zivotna dostignuca.
Preporuke:
0
0
53 petak, 10 decembar 2010 22:27
Smiljana
Zorane nije vam odgovrila jelena vec ja.i olga djokic jeste bila operska pevacica ali ne i vrhunska.i u tome je stvar.
Preporuke:
0
0
54 subota, 11 decembar 2010 00:19
Zoran
za Smiljanu: a koliko treba neko da bude vrhunski da bi dobio Nacionalnu penziju? Gde je ta granica izmedju vrhunskog, odnosno dovoljno dobrog za dodeljivanje dodatka na penziju i onog nedovoljnog? Malo ko od nas ima tu privilegiju da moze da prati sve kulturne manifestacije i da bude upucen u detaljne biografije kandidata za nacionalne penzije: opera, balet, drama, koncerti klasicne muzike, likovne izlozbe u galerijama, knjizevnost i poezija, film, estrada...Zato je to ostavljeno komisiji, komitetu ili kako se vec to telo zove, koje je sastavljeno od ljudi, pretpostavlja se, poznavalaca uze kulturne oblasti u kojoj i oni sami deluju, da donesu tu odluku. Hocu da verujem da se te odluke o dodeljivanju ili nedodeljivanju donose bez uticaja politike, burzerovanja i klanova vec na osnovu zasluga i kvaliteta ali, verujem da cete se sloziti, u umetnosti ta granica izmedju vrhunskog, veoma dobrog i dobrog nije i ne moze biti jasno definisana. U egzaktnim naukama se ti kriterijumi lakse kvantifikuju ali i tu ima osporavanja i hvaljenja koliko hocete, no cinjenica je da cete u umetnosti oprecna misljenja o istoj stvari: slici, kompoziciji, scenariju, knizi, izvedbi... sresti cesce nego drugde cak i kada su same sudije autoriteti u tim oblastima. Zbilja se ne slazem sa tim da necije karijere i ostvarenja ocenjujemo olako na osnovu njegove/njene prisutnosti u medijima i na guglu. Mozda je doprinos g.Djokic srpskoj kulturi zaista manji nego ostalih operskih pevaca koji su tu penziju ranije dobili, no to treba pokusati dokazati upravo onim sto sam naveo u prethodom javljanju: brojem nastupa, ulogama, kritikama strucne javnosti, nastupima u inostranstvu i snimanjima za radio i TV... Ukoliko neko izadje sa preciznim podacima da je na svim tim poljima g-dja Djokic daleko slabija od ostalih primalaca dodatka na penziju, slozicu se sa konstatacijom g-dje Tinske, no to svakako necu uciniti pod argumentima koje je do sada pruzila.
Preporuke:
0
0
55 subota, 11 decembar 2010 12:20
Jakov Meloh
Simboli srpske kulture, i njena najveća dostignuća, jesu Lepa Brena, Goran Bregović, Severina, Ekrem Jevrić... Zšato ne bi bila i Jelena? Sve bi trebalo penzionisati, to bi bilo najbolje za Srbiju i njenu uljudbu.
Preporuke:
0
0
56 subota, 11 decembar 2010 12:28
Glas iz ofa
Kad bi jedan učitelj napisao koliko je dece opismenio, sudija koliko je sporova rešio, lekar koliko je operacija izveo, vatrogasac koliko je života spasao, babica koliko je žena porodila – bili bi to dosijei od desetina hiljada strana. Ali takav jedan dosije nećemo imati priliku da vidimo jer pripadnici tih profesija bez kojih ovo društvo ne može ni da postoji ni da funkcioniše, ne smatraju se ni zaslužnim ni podobnim da dobiju nacionalnu penziju. Smatra se da su samo radili posao koji su izabrali, za koji su se školovali i osposobili. Zašto je opismenjavanje dece i lečenje bolesnih samo posao, a pevanje i igranje doprinos ovoj naciji, meni to nije jasno.

Izgleda, ipak, da sam u manjini na ovom sajtu. Većini komentatora je to izgleda i normalno i jasno, a jedini problem koji ta većina vide to je ko peva bolje - gospođa Đokić ili gospođa Stojanović. Logika nacionalnih penzija je znači sledeća: nije važno da ovaj narod opstane zdrav i pismen, važno je da se dobro zabavlja - dok postoji.
Preporuke:
0
0
57 subota, 11 decembar 2010 15:13
simptom kultura
ispostavilo se da srbi nisu jos došli dotle da shvate mesto kulture u jezuku!pa mešaju babe i žabe,rudare sa učiteljima,hirurge sa prodavačicama...umeće se jedan klin ili više njih koji otkriva,nastavlja i potvrđuje,na žalost,da je ona ocena da su srbi neistorijski narod i to upravo i zbog toga što,vidimo,javno mnjenje odavno još nije usvojilo jednu od najvažnijih normi uspešnih i velikih a ta je da je kultura jednog društva,jedne zajednice vrh te zajednice,njena prava mera,njena vizija o samoj sebi i njen put.jednostavno u srbiji se nije desio 'demokratski koncenzus o pitanju opštosti'koji podrazumeva gde je mesto kulture i mesto kreativnog pojedinca koji svoj jedini i specifični dar najčešće besplatno i ničim uslovljen-poklanja zajednici,zato sto je opis i ustrojstvo tog dara kreativnosti jednostavno takav=da se bezuslovno poklanja,i da za njega,najčesce,nema adekvatne cene.(drugo je pitanje tržišta koje ovde ne postoji sem tržišta političkih interesa što i namerno i unapred razara uspostavljanje pozitivne norme)to su velike kulture usvojile i sistemski odnegovale i nametnule odavno,ulaganje pojedinca u zajednicu kroz kreativni rad je upravo onaj višak koji čitavo društvo projektuje na mesta koju neće dovoditi u pitanje ni domaćica ni kriminalac,nikada,akamoli kroz prezir prema umetniku mada je taj prezir u srbiji još vrlo živ i čak ga pothranjuju tzv moderni liberalni umetnici,teoretičari koji forsiraju sebičnost,darvinizam,lukavstvo i tržište kao jedino merilo vrednovanja kreativnosti.zato su nacionalne penzije pokazatelj zrelosti,svesti i savesti društva koje,najzad,simboličnom zahvalnošću edukuje i celo društvo,uspostavlja normu,sazreva kroz nju,tako sto ce kreativnom pojedincu,za visak koji,ponavljam,nema cenu a ugrađen je i to ne fiktivno,u telo socijusa,obezbediti malo dostojanstva do trenutka smrti.to sto o ovome pise jelena tinska ili sto su te penzije,kao i sve drugo,dodeljuju u zavisnosti od toga ko sedi u žiriju...to su već druge teme.
Preporuke:
0
0
58 subota, 11 decembar 2010 15:38
XY
Stvarno, da li neko može da objasni zašto je doprinos kulturi važniji od doprinosa životu? Zašto lekari nemaju pravo na nacionalnu penziju?
Preporuke:
0
0
59 subota, 11 decembar 2010 18:10
za simptom kultura Smiljana
taman sam pomislila napokon neko da razume sta je sustina ovog teksta i sta je umetnost kad vi napisaste"to sto o tome pise Jelena Tinska"?? i omalovaziste je bez ikakve potke.
zapravo kompletna ova rasprava anonimusa, osim izuzetaka koji se pretsavise imenima i prezimenima, koja opet mogu biti izmisljena, nije upucena temi, vec je napad na Jelenu Tinsku.ko je ona, zasto ona, sta hoce ona.Nemam reci.pa upravo je ona jedina ukazala na to da taj maleni dodatak za dotojanstvo dobijaju anonimusi i poneki zasluzni umetnik i upravo je ona ukazala na to da je partijska knjizica ispred svega.a vi ste ljudi puni jeda i zla.to je osnovni problem u Srbiji.svi vi bezimeni ste najpametniji, i sve znate i sve oponirate, a od svoje sujete i zavisti ne vidite ni one ljude koji imaju hrabrosti da se suprotstave.
Preporuke:
0
0
60 subota, 11 decembar 2010 19:01
XY@simptom kultura
Pročitao sam Vaš komentar dva puta i priznajem da mi ništa nije jasno. Uzgred, ne kaže se "koncenzus" nego "konsenzus". Toliko o kulturi. A što se tiče Vaše poslednje rečenice i napomene o Jeleni Tinskoj - mada sam protivnik institucije nacionalnih penzija veliki sam poštovalac Jelene Tinske. Da budem precizan. Protivnik sam toga da se te penzije daju samo za doprinos u kulturi. Ali ako je to već tako, kao što jeste, onda ne vidim razlog da i Jelena Tinska ne dobije tu penziju.
Preporuke:
0
0
61 ponedeljak, 13 decembar 2010 15:01
simptom kultura,'evropski šlif'robova,pohvala i priznanje
po onima koji su mi se obratili,ispada,da je,u stvari,tema,namera i cilj teksta gospođe jelene tinske upravo jelena tinska!ovo me,zaista,ne iznenađuje,njenom mestu za tekst i njegovom prostiranju i granicama ne sudim,jednostavno to nije bilo moje jedino mesto za tekst.namerno sam zaobišla taj lični ton koga su drugi,svojim komentarima,stavili u prvi plan i na koji su mi skrenuli pažnju.mesto sa koga ja govorim je odgovornost jednog društva koja proizilazi i trasira'politiku brige',koja je zanemarivana u srpskom društvu.zato,i da je u pitanju bilo koje drugo ime,ja bih ponovo rekla>to je druga tema a iz mog teksta,ko zna da cita iscitava se-I TO JE TEMA- . problem u citanju nastaje kada onaj ko cita/prima nema aparaturu da prima i prepozna mesto sa koga neko/pisac/xy govori i ucitava u njegov tekst svoje zelje i svoje teme,a cak ni to ne bi bio problem da se tema time ne suzava i,na taj nacin,obesmisljava umesto da se'prosiruje preko granica teksta'(r.bart).ali,u redu,za svoje teme vi pisite svoje tekstove koji,ocito postavljaju i ne prelaze tu granicu
Preporuke:
0
0
62 utorak, 14 decembar 2010 16:18
Miroslav Besermenji
Lično sam pristalica referenduma.
Dakle, elitizam je fina stvar, ali za elitu. Mi, obična "raja" imamo samo da plaćamo harač.

Ako raja hoće, neka plaća.
Ako raja kaže ne, onda gospodo umetnici izvinite. Demokratski.

Ovako, kao da smo pod tiranijom "superhik-a", otimaj sirotinji da udeliš bogatima.

Mrsko mi je da pričam o "vremenu krize". Isprofanisan je izraz (kao i EU).
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner